Havrebarer gir krutt til TUB-beina!

Som mange av dere vet er vi stolte av skilaget vårt Team United Bakeries (TUB). Ikke bare er de en knakende hyggelig gjeng, men de presterer også enormt bra i skisporet! Les mer om sesongen deres her: http://www.team-united-bakeries.no/langrenn/ski-classics-2014/

TUB_Havre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De fleste har kanskje hørt sitatet «uten mat og drikke, duger helten ikke»? For å oppnå bra resultater kreves strukturert arbeid, prioriteringer, motivasjon og mange riktige valg underveis. Blant disse valgene som skal tas inngår hva slags mat man skal innta for optimale prestasjoner, restitusjon og trivsel.

TUB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teamet vårt har mange lange treningsturer med behov for energi underveis. Noe av maten har fungert bra, og noe har fungert heller dårlig. Etter lanseringen av havrebarene våre i februar har teamet testet de på treningsturene sine. Tilbakemeldingen er at dette er noe som funker! Havrebarene har 10 g fiber per bar, noe som gir en større metthetsfølelse enn rent sukker som man typisk får fra energibarer. Energibarer med lett tilgjengelig sukker fungerer fint i forbindelse med korte, intense økter, men holder man på lenger blir man fort sulten igjen.

TUB Chris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teamet vårt er enige i at havrebarene er enkle å spise på tur og metter lenger enn andre energibarer. Det eneste det ikke er enighet om i teamet er hvilken som er best!

Hvilken liker du best? Havre & Blåbær eller Havre & Hvit sjokolade? :)

Havre og hvit sjokolade Havre og blåbær.jpg2

 

 

 

 

United Bakeries barene finner du på Meny, Centra, Ultra, Mix Colosseum, Point Nationalteateret, Point Tromsø flyplass, Qespresso kaffebar på Oslo Bussterminal, BUL Ski og Kayak og supersport.no

http://www.team-united-bakeries.no/langrenn/

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>