Godteri eller et sunt lite mellommåltid?

Syv av de ti barene våre har blitt vurdert av bramat.no. De har blitt testet sammen med andre barer på markedet med fokus på sunnhet.

Bringerbær_1

Konklusjonen til ernæringsfysiologene hos bramat.no er som følger: En müslibar kan være et greit mellommåltid for deg som er slank og aktiv og trenger litt kjapp energi. Er du derimot en av de som ønsker å begrense inntaket av sukker og kalorier, og kanskje også sliter med vekten, bør du nok heller velge noe annet enn de norske müslibarene.

Les hele testen her: http://www.bramat.no/kosthold/tester/1023-bramat-tester-mueslibarer

lime_miljo(1) copyMellommåltidsbarene våre er basert på frukt, nøtter, frø og korn. De fleste er frukt- og nøttebarer, mens Tranebær & müsli er en typisk müslibar. Frukt og korn bidrar med karbohydrater, men spiser man frukt og korn får man også i seg andre næringsstoffer enn bare rent sukker. Det samme gjelder for nøtter og frø som inneholder mye umettede fettsyrer (den type fett man helst vil ha).

I testen bramat.no er det ikke tatt hensyn til ingredienser og smak, kun næringsinnhold. Sukkeret du finner i barene våre kommer naturlig fra frukten og bærene brukt, foruten der vi bruker honning i noen av barene.

United Bakeries barene skal være et sunnere alternativ i en travel hverdag. Bytt ut boller og pølser på bensinstasjonen, og sjokoladen på vei mot kassa på butikken eller kiosken på hjørnet. Ved å alltid ha et sunnere alternativ tilgjengelig, er det lettere å styre unna usunne fristelser.

Smak deg gjerne gjennom serien vår av barer og finn baren som passer for deg; både med hensyn på smak, konsistens, næringsinnhold og ingredienser. Blant våre ti barer håper og tror vi at du skal finne en bar som passer akkurat DEG og ditt behov. Fem av barene våre er også glutenfrie.

Print

Stem gjerne frem din favoritt: http://www.dagbladet.no/2013/09/10/tema/helse/bramat/trening/tester/29162119/

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>